نوشته شده توسط : ali

در این مقاله سعی شده است تا با نرخ تناسبی، نرخ تنازلی و نرخ تصاعدی مالیات بیشتر آشنا شویم. دانستن اینکه چرا باید پرداخت گردد از ملزومات اصلی آشنایی با انواع نرخ‌ها می‌باشد.

کلیه افراد یک جامعه موظف‌اند با توجه به درآمد و میزان ثروت خود، سهمی را به دولت پرداخت نمایند. این بودجه که از سوی دولت وصول می‌گردد برای ارائه خدمات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور و هم‌چنین دوام و پایداری یک جامعه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 
چرا باید مالیات پرداخت کنیم؟

طبق قاعده هر رهبری به‌منظور مدیریت و اداره یک کشور به یک سری امکانات مالی نیازمند است تا بتواند مسئولیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد. در ادامه برخی از دلایل اصلی پرداخت مالیات ذکرشده است:

    تامین استقلال کشور درزمینهٔ صنعت و امور نظامی یکی از اصلی‌ترین این دلایل است.
    گسترش جاده‌ها و وسایل نقلیه متناسب
    سرویس‌دهی به هم‌وطنان مثل تامین آب، برق، گاز، بهداشت و …
    فراهم نمودن مراکز آموزشی (مدرسه، دانشگاه و موسسات آموزشی)
    گردآوری شعب قوه قضائیه برای رسیدگی به دعوی و مشکلات هم‌وطنان
    اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای هم‌وطنان به‌منظور ریشه‌کن کردن بیکاری( همانند تاسیس و ثبت شرکت های مختلف، تاسیس انواع کارخانه ها و…)
    اختصاص سرمایه‌ای به دانشمندان برای رسیدن به خودکفایی در عرصه علوم و فنون

آشنایی با نرخ تنازلی، تناسبی و تصاعدی مالیات

نرخ تناسبی به چه معناست؟

این دسته از نرخ‌ها همواره ثابت هستند و تغییرات مبنایی بر روی آن‌ها تاثیری ندارد.

نرخ تنازلی به چه معناست؟

در نرخ تنازلی مالیات‌ها رابطهٔ عکسی در میان نرخ و مبنای مالیاتی برقرار است. به‌طور مثال هرچه بر مبنای مالیات افزوده شود، از نرخ آن کاسته خواهد شد. مالیات‌های بر مصرف جز نرخ تنازلی مالیات هستند.

نرخ تصاعدی به چه معناست؟

نرخ تصاعدی مفهومی کاملاً متضاد با نرخ تنازلی دارند. در این دسته از نرخ‌ها، رابطهٔ مستقیمی میان مبنای مالیات و نرخ آن برقرار است. بر مبنای این اصل با افزایش میزان مالیات، مقداران هم بالا خواهد رفت.

انواع نرخ تصاعدی مالیات

    نرخ تصاعدی کلی
    نرخ تصاعدی متمایل
    نرخ تصاعدی طبقه‌ای

تعاریف نرخ‌های تصاعدی کل، طبقه‌ای و متمایل

نرخ تصاعدی کل با توجه به میزان درآمد افراد به چندطبقه تقسیم‌شده است که هر طبقه نرخ مشخصی دارد و در صورت افزایش میزان درآمد شخص، نرخ مالیاتی او نیز افزایش خواهد یافت.

توجه: هم‌اینک نرخ تصاعدی مالیات کاربرد زیادی ندارد و تنها در تهیهٔ قبوض برق، گاز، آب و… از این روش استفاده می‌شود.

در نرخ تصاعدی طبقه‌ای، نرخ هر طبقه با توجه به مازاد طبقهٔ قبل تعیین می‌گردد.

نرخ موجود در نوع تصاعدی متمایل، کاهشی می‌باشد و آن زمانی است که نرخ تصاعدی و مبنای مالیات به یک‌میزان معینی برسند. بر اساس این نرخ، به هر میزان که مبنا گسترش یابد، نرخ مالیات با سرعت کمتری افزایش خواهد یافت.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در این مقاله سعی نموده‌ایم برخی از بندهای موجود در آئین‌نامه قوانین مالیاتی که موجب ابطال و رد دفاتر مالیاتی می‌شود را خدمتتان ارائه دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مبنی بر ماده ۲۰ موجود در قوانین مالیاتی، تخلف از موارد ذیل موجب رد دفاتر مالیاتی خواهد شد:

درصورتی‌که دفاتر مالیاتی ارائه‌شده به ادارات، از پلمپ خارج‌شده باشد و یا یک یا چند برگ آن موجود نباشد، دفاتر از سوی اداره مالیات رد خواهد شد.

درصورتی‌که صاحبان دفاتر، فعالیت‌های مالی خود را به‌طور کامل در دفاتر ثبت نکنند و از درج برخی از آن‌ها امتناع ورزند بنا بر قانون مالیاتی، دفاتر تهیه‌شده رد خواهد شد.

کلیه دفاتری که رویدادهای مالی آن‌ها با استفاده از مواد پاک شونده (مثل گرافیت) تهیه‌شده باشد بنا بر قانون رد می‌شود.

بر طبق قانون کلیه اقداماتی هم چون: پاک کردن، تراشیدن و محو نمودن اطلاعات موجود در دفاتر منجر به رد آن‌ها خواهد شد.

با استناد به ماده ۱۵ آئین‌نامه، عدم ثبت عملیات شعب در دفاتر نیز منجر به رد آن‌ها خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۳- تبصره ۳ موجود در آئین‌نامه مالیاتی، درصورتی‌که مودی اعلام نماید که دفاتر از دسترس وی خارج‌شده است (به‌عنوان‌مثال: سرقت شدن دفاتر مالی)، حکم ابطال کلیه دفاتر ذکرشده از سوی اداره مالیات رد خواهد شد.

مبنی بر تبصره‌های ۲ الی ۴ مواد ۱۳ و ۱۷ موجود در آئین‌نامه مالیاتی، تاخیر در تحریر دفاتر کل و روزنامه بیش‌ازحد مجاز تعیین‌شده، موجب رد و ابطال آن دفاتر خواهد شد.

در نظر نگرفتن تاریخ وقوع معاملات و تقدم بخشیدن به برخی از آن‌ها در ثبت، موجب ابطال خواهد شد.

درج نمودن کل یا قسمی از رویدادهای مالی در بین سطرها نیز خلاف قوانین مالی بوده و موجب رد دفاتر خواهد شد.

فاصله انداختن بیش‌ازاندازه در میان رویدادهای مالی و یا سفید گذاشتن برخی از صفحات نیز ابطال دفاتر روزنامه و کل را در پی دارد.

عدم ارائه برخی از دفاتر روزنامه و کل ثبت و پلمپ شده به ادارات مالیاتی نیز موجب رد شدن آن‌ها خواهد شد. بر طبق قانون، کلیه مودیان ملزم هستند دفاتر نانوشته را نیز به ادارات مالیاتی تحویل دهند. زیرا بر طبق قانون نمی‌توان از دفاتر سفید پلمپ شده نانویس در سال‌های آتی استفاده نمود (این کار نیز ابطال دفاتر را به دنبال خواهد داشت). بر اساس ماده ۳ این آئین‌نامه، استفاده از دفاتر پلمپ شده سال‌های گذشته تا مدت ۱۰ سال ممنوع می‌باشد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

دنیا به سمت جهانی شدن پیش‏ می‎‎رود تا به یک دهکده جهانی مبدل شود. از این رو دولتها در تلاشند تا قوانین و مقررات خود را به یک شکل تنظیم نمایند. تشکیل NGOها، سازمانهای تجاری، کنوانسیونهای بین المللی و … به منظور یکسان سازی قوانین و مقررات صورت‏ می‎‎گیرد. با این وجود در برخی از موارد تفاوتها همچنان پا برجاست.


دنیا به سمت جهانی شدن پیش‏ می‎‎رود تا به یک دهکده جهانی مبدل شود. از این رو دولتها در تلاشند تا قوانین و مقررات خود را به یک شکل تنظیم نمایند. تشکیل NGOها، سازمانهای تجاری، کنوانسیونهای بین المللی و … به منظور یکسان سازی قوانین و مقررات صورت‏ می‎‎گیرد. با این وجود در برخی از موارد تفاوتها همچنان پا برجاست. ثبت شرکتهای بین المللی یک نمونه از تفاوت میان کشورها‏ می‎‎باشد که در کشورهای مختلف به چند شکل انجام‏ می‎‎شود که عبارتند از:

 
ثبت مستقیم در کشور مورد نظر :

بر طبق این شیوه، زمانی که متقاضی بخواهد شرکت خود را در کشور دیگری به ثبت برساند، باید شخصا یا توسط وکیل قانونی مستقر در کشور مورد نظر، شرکت خود را به ثبت برساند. این روش برای ثبت چندین شرکت مناسب نیست زیرا حضور همزمان در چندین کشور امکانپذیر نیست.

 
ثبت شرکت از طریق نهادهای منطقه ای :

گاهی میان چندین کشور در یک منطقه ژئوپلیتیکی خاص، قرارداد و تفاهمنامه ای منعقد‏ می‎‎شود که بر اساس آن، ثبت شرکت باید مطابق با نظامنامه مشخص شده، صورت بگیرد. برای مثال‏ می‎‎توان از اداره «هماهنگسازی بازارهای داخلی اتحادیه اروپایی» و یا «اتحادیه آ سه آن» نام برد که هدف از آنها ایجاد زمینه همکاری‏ها‎ی اقتصادی و تجاری بین چندین کشور‏ می‎‎باشد و اتباع این کشورها نیز مطابق با قوانین و مقررات تعیین شده‏ می‎‎توانند فعالیت خود را در کشورهای عضو اتحادیه آغاز نمایند.

 
ثبت شرکت بشکل بین المللی :

در کنواسیونهای بین المللی که در برخی از نهادهای جهانی انجام‏ می‎‎شود، شرایط ثبت شرکتها نیز مشخص‏ می‎‎گردد. برای مثال در «وایپو» (مدیریت سازمان جهانی مالکیت فکری)، حقوق مربوط به ثبت شرکتها در برخی از کشورهای عضو تعیین‏ می‎‎شود. در این روش، ثبت با سهولت و هزینه‏ها‎ی کمتری انجام‏ شده و اتباع یک کشور‏ می‎‎توانند بدون محدودیت، در کشورهای عضو کنوانسیون، شرکت خود را به ثبت برسانند.

 
مزایای ثبت جهانی شرکت

        نمایندگی خارجی و امور ثبت آن اخذ‏ می‎‎گردد.

        سرمایه شرکت بدون واریزی بانکی افزایش پیدا‏ می‎‎کند.

        امکان ثبت شرکت‏ها‎ی ایرانی در کنوانسیونهایی که ایران در آنها عضویت دارد.

        رفع اختلافات شرکا توسط تیم متخصص داوران و کارشناسان زبده صورت‏ می‎‎گیرد.

        ثبت تمامی شرکت‏ها‎ی خارجی  در ایران و افتتاح حساب در کشورهای متبوع و دریافت ویزا کارت امکانپذیر‏ می‎‎شود.

        مشارکت داخلی و خارجی، کنسرسیوم و جوینت ونچر به سهولت انجام‏ می‎‎شود.

        نقل و انتقال سهام در شرکت‏ها‎ی سهامی خاص بدون مراجعه به اداره مالیات و پرداخت ۴ درصد صورت‏ می‎‎گیرد.

        ورود و خروج شرکا بدون حضور مستقیم در اداره ثبت شرکتها در شرکت با مسئولیت محدود انجام‏ می‎‎شود.

        امکان ثبت تمامی اسامی و علائم تجاری فارسی و لاتین وجود دارد.

        ثبت و تنظیم تمامی تصمیمات تلفیقی و اختلافی، صورتجلسات، تغییرات، مشاوره تخصصی و رفع ایرادات ماهوی شرکت امکانپذیر‏ می‎‎گردد.

        تعیین صلاحیت و اخذ رتبه شرکت از انجمن صنفی کارفرمایان برای تمامی شرکتهای خدماتی صورت‏ می‎‎گیرد.

        انحلال تمامی شرکت‏ها‎، مشاوره مالیاتی و امور تصفیه بدون هیچ‎گونه محدودیت انجام‏ می‎‎شود.

        معافیت مالیاتی و ثبت شرکت در کلیه مناطق آزاد تجاری و ایجاد دفاتر مجازی به سهولت انجام‏ می‎‎شود.




:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تفکیک شرکت تجاری از شرکت مدنی به چه نحوی هست ؟ شباهت میان شرکت تجاری و شرکت مدنی از نظر شخصیت حقوقی می‏‏باشد. مطابق با ماده ۵۶ قانون مدنی، در شرکت مدنی شرکا می‏توانند قراردادی تنظیم کنند که در آن طرز اداره اموال شرکت بیان شده باشد که این قرار داد به اساسنامه و شرکتنامه شباهت دارد و در شرکتهای تجاری نیز اداره شرکت پس از تنظیم اساسنامه و شرکتنامه انجام می‏‏شود به این صورت تفکیک شرکت تجاری از شرکت مدنی مشخص گردید


شرکتهایی که توسط متقاضیان تشکیل می‏‏شود، به دو نوع شرکتهای تجاری و مدنی تقسیم می‏‏شوند که در اینجا به شرح هر یک می‏‏پردازیم
 
شرکتهای تجاری

شرکتی است که مطابق با مقررات قانون تجارت و یا به موجب لایحه قانونی ۱۳۴۷ و یا به صورتی غیر از آن تشکیل می‏‏شود، اما مبادرت به عملیات تجارتی می‏‏کند، شرکت تجاری نام دارد. در واقع شرکت تجاری، قراردادی است که به موجب آن، یک یا چند نفر توافق می‏‏کنند سرمایه مستقلی را که از جمع آورده‎ها‏ی آنها تشکیل می‏‏شود، ایجاد نمایند و به موسسه ای که برای انجام مقصود خاصی شکل می‏‏گیرد، اختصاص دهند و در سود و زیان آن سهیم شوند.»

 

شرکتهای تجاری به ۷ نوع شرکتهای سهامی عام و خاص، شرکت تضامنی ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تعاونی و شرکت نسبی تقسیم می‏‏شود. از نظر شخصیت حقوقی ، شرکتهای تجاری به دو نوع شرکت سرمایه‎ای و شرکتهای اشخاص تقسیم می‎‎شوند.

 

در شرکتهای اشخاص ، شخصیت شرکاء در مرکز قرار می‎‎گیرد، اعتبار شرکت به اعتبار شرکا بستگی دارد و سرمایه شرکت نقش تعیین کننده تصمیمات و اعتبار شرکت نخواهد بود. در چنین شرکتهایی، مسئولیت شرکاء در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود است و اشخاص ثالث برای اخذ طلب خود می‎توانند به هر یک از شرکاء شرکت مراجعه نمایند. از دیگر ویژگی‎ها‎ی شرکتهای اشخاص، سهام بدون رضایت سایر شرکا قابل انتقال نخواهد بود و بدون رضایت سایر شرکاء بعد از فوت به وارث هم قابل انتقال نیست. گاهی نیز در شرکتهای اشخاص خروج یک شریک موجب انحلال شرکت می‎گردد. شرکت تضامنی و نسبی و همچنین شرکتهای مختلط غیر سهامی و با مسئولیت محدود در ردیف شرکتهای اشخاص قرار می‎‎گیرند.

 

این در حالی است که در شرکتهای سرمایه ، فقط سرمایه معیار اصلی سنجش عملکرد می‏‏باشد و شرکا و سرمایه گذاران نقش زیادی در تصمیمات شرکت ندارند، بلکه میزان سرمایه ای که در شرکت گذاشته شده، تعیین کننده تصمیمات شرکت می‎‎باشد. به عبارت روشن‏تر، در چنین شرکتهایی سرمایه در محوریت قرار دارد که از خصوصیات آنها می‎‎توان به قابلیت انتقال سهام و انتقال اوراق ورثه بعد از فوت شرکا اشاره کرد.

تعریف شرکت مدنی

شرکتهای مدنی به دو معنای عام و خاص معنا می‎‎شود. شرکت مدنی معنای عام، عبارت از عقدی است که در آن شرکا، سرمایه یا کار خود را برای رسیدن به سودی خاص جمع می‎کنند که مطابق با ماده ۵۷۱ قانون مدنی، علاوه بر عقد شرکت، عقد مضاربه، عقد مزارعه و عقد مساقات هم از مصادیق شرکت به شمار میرود.. شرکت مدنی در معنای خاص، یکی از عقود معینی است که همراه با اشاعه در حق مالکیت شکل می گیرد که در اینجا منظور همان نوع دوم است.

بر اساس ماده ۵۷۱ قانون مدنی، شرکت حالتی است که در آن چند نفر به طور مشاع، مالک مال واحدی هستند؛ یعنی هر یک در جزء جزء مال شرکت، حق مالکیت دارند. در این تعریف به اسباب مالکیت مشاع اشاره نشده که ممکن است یا ناشی از اراده شرکا باشد یا به صورت قهری تحقق یابد. همچنین مطابق با همین ماده، اجتماع حقوق مالکین متعدد در شی واحد به نحو اشاعه، شرکت نامیده می‎‎شود که ممکن است اختیاری یا قهری باشد.

در حالی که ماده ۵۷۳ قانون مدنی، مقرر می‎‎دارد که شرکت اختیاری حاصل اراده طرفین است چرا که یا در نتیجه عقدی از عقود حاصل می‎شود یا در نتیجۀ عمل شرکا، از قبیل مزج اختیاری یا قبول مالی مشاعا در ازای عمل چند نفر و نحو اینها می‎باشد. اما بر طبق ماده ۵۷۴ همین قانون، شرکت مدنی قهری مبتنی بر توافق شرکا استوار نیست، بلکه در نتیجه  اجتماع حقوق مالکان، به سبب امتزاج یا ارث شکل می‎‎گیرد.

 
مقایسه میان شرکتهای تجاری و مدنی

شباهت میان شرکت تجاری و شرکت مدنی از نظر شخصیت حقوقی می‏‏باشد. مطابق با ماده ۵۶ قانون مدنی، در شرکت مدنی شرکا می‏توانند قراردادی تنظیم کنند که در آن طرز اداره اموال شرکت بیان شده باشد که این قرار داد به اساسنامه و شرکتنامه شباهت دارد و در شرکتهای تجاری نیز اداره شرکت پس از تنظیم اساسنامه و شرکتنامه انجام می‏‏شود.

هدف شرکا در شرکت تجاری، کسب سود و تقسیم آن میان شرکا می‏‏باشد. از اینرو، تشکیلاتی که برای هدف‎ها‏ی اخلاقی و اجتماعی و … تاسیس و به اصطلاح «انجمن» نامیده می‏‏شوند، شرکت تجاری محسوب نمی‎شود. در شرکتهای مدنی کسب سود هدف اعضا نیست.

در شرکت مدنی، ارتباط شخصیتی شرکا با مال مشاع از بین نمی رود اما در شرکت تجاری شخصیت جمعی از شرکا که از آن به «شخصیت حقوقی» یاد می‏‏شود، مالک مال هستند.

در شرکت مدنی ، اموال شرکا به خودشان تعلق دارد و سود و زیان ناشی از اداره شرکت میان آنها تقسیم می‏‏شود اما شرکت تجاری خود دارای شخصیت حقوقی است و مال مشاع، به شرکت تعلق دارد



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ممکن است ورقه اختراع به نام یک متقاضی ثبت شود و پس از مدتی به هر دلیلی تصمیم به انتقال آن به فرد دیگری بگیرد. در این صورت قانونگذار حقوقی برای متقاضیان و دارندگان ورقه ثبت در نظر گرفته است

ورقه اختراع

ورقه اختراع به متقاضیانی داده می شود که اختراع را انجام داده باشند و برای ثبت آن به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده باشند. اما ممکن است ورقه اختراع به نام یک متقاضی ثبت شود و پس از مدتی به هر دلیلی تصمیم به انتقال آن به فرد دیگری بگیرد. در این صورت قانونگذار حقوقی برای متقاضیان و دارندگان ورقه ثبت در نظر گرفته است. براساس این قانون ورقه ثبت به دو شکل قهری و اختیاری می تواند به فرد دیگری منتقل شود.

 
انتقال ورقه اختراع

 
انتقال ورقه اختراع به صورت اختیاری

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نام آنها ورقه اختراع ثبت شده است، می توانند مطابق با همین قانون عین یا منافع ورقه اختراع را به فرد دیگری انتقال دهند و زمانی که این کار انجام می شود، تمامی منافع حاصل از ورقه اختراع از شخص اول به دارنده دوم منتقل می شود.
براساس ماده ۴۰ قانون ثبت علائم و اختراعات آمده است: « تمامی معامله‌، نقل و انتقال یا اجازه استفاده از اختراع و ورقه اختراع الزاما از طریق سند رسمی و از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام می شود و پس از آن، باید سند تنظیم شده به اداره مالک صنعتی داده شود تا نقل و انتقال آن به ثبت برسد».

 
انتقال ورقه اختراع به صورت قهری

انتقال قهری ورقه اختراع به دو شکل انجام می شود :

        اگر صاحب و دارنده ورقه اختراع فوت کند و وارثان متوفی با مراجعه به محاکم قضایی برگه وراثت و انحصار وی را دریافت کنند، می توانند این برگه را به اداره مالکیت صنعتی تحویل دهند و برای انتقال ورقه اختراع به یکی از وارثین اقدام کنند. این کار طبق وصیت فرد فوت شده و یا قوانین ارث انجام می شود.

        یکی دیگر از اشکال انتقال قهری ورقه اختراع زمانی انجام می شود که یک شخص حقیقی یا حقوقی به مراجع قضایی مراجعه و مدعی شود که ورقه اختراع حق اوست و این ورقه از سوی شخص دیگری به ثبت رسیده است. در این صورت فرد شاکی باید با مستندات لازم این گفته خود را به اثبات برساند و زمانی که دادگاه نیز متوجه این اجحاف شود، حکم انتقال ورقه اختراع را به نام شاکی صادر می کند. البته در این نقل و انتقال، رئیس اداره مالکیت صنعتی باید حکم را تایید و با صدور دستور با حضور یکی از کارمندان اداره مالکیت، ورقه اختراع را انتقال دهد.

 
مزایای انتقال ورقه اختراع

انتقال ورقه اختراع مزایای متعددی را به دنبال دارد که عبارتند از:

 
        زمانی که ورقه اختراع منتقل می شود، دارنده این ورقه می تواند تمامی مبلغ مورد توافق را به یکبار دریافت کند و مجبور نیست تا منتظر مبلغ ماهیانه از سوی اداره مالکیت صنعتی باشد.

        اگر خطر جدیدتر فناوری از اختراع دارنده ورقه پیشی بگیرد، او از این خطر کناره گیری و آن را با مبلغ معین معامله کرده است.

        زمانی که دارنده ورقه اختراع شخص حقیقی باشد، انتقال مالکیت اختراع به یک شرکت تازه تاسیس، پیش شرطی برای تامین منابع مالی او خواهد بود.

 
شرایط انتقال ورقه اختراع

        زمانی که دارنده ورقه اختراع قصد انتقال آن را دارد، باید مراتب نقل و انتقال را در روزنامه رسمی کشور آگهی کند.

        صاحب ورقه اختراع باید مراتب نقل و انتقال را به اداره مالکیت صنعتی اعلام نمایند تا روند اداری ثبت انتقال انجام شود. در غیر اینصورت انتقال ورقه اختراع قانونی نیست.




:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت های بدون فعالیت باید این نکته را بدانند که با وجود فعالیت یا عدم فعالیت شرکت یک شرکت ثبت شده موظف به انجام برخی امور در هر سال می باشد که عدم تعهد به آنها شرکت را مشمول جرایم مالیاتی خواهد کرد.
شرکت های بدون فعالیت
عدم فعالیت

گاهی شرکت ها ثبت و تاسیس می شوند ولی حساب بانکی شرکت هیج گردشی ندارد. چنین شرکت هایی شامل عدم فعالیت می شوند و در صورت بی دقتی با مشکلات مالیاتی مواجه خواهند شد. ممکن است این اتفاق به دلایل مختلف برای هر شرکت تازه تاسیسی رخ بدهد. باید توجه شود که با وجود فعالیت یا عدم فعالیت شرکت به هرحال یک شرکت ثبت شده موظف به انجام برخی امور در هر سال می باشد که عدم تعهد به آنها شرکت را مشمول جرایم مالیاتی خواهد کرد. برخی از مهمترین این امور به این شرح می باشد :

 

        تا پایان اسفندماه هر سال باید دفاتر قانونی سال آینده را دریافت کرد.

        اظهارنامه‌های مالیاتی باید تا پایان تیر ماه هر سال تکمیل و به اداره دارایی‌ ارجاع داده شوند.

 

 

نکات مهمی برای شرکت هایی که فعالیت ندارند وجود دارد که دانستن آن ها کمک می کند از بروز بسیاری مشکلات پیشگیری شده و یا درباره آن چاره اندیشی شود. در این نوشتار به مهم ترین این نکات پرداخته شده است.

 

        پس از ثبت شرکت، مشخصات از طریق اداره ثبت شرکتها به اداره دارایی گزارش می شود، پس باید دانست که عدم فعالیت یک شرکت هرگز به معنی عدم تشکیل پرونده مالیاتی آن نیست.

        اشخاص حقوقی جهت ثبت مراودات مالی خود نیازمند دفاتر پلمپ تجاری (یک جلد دفتر روزنامه، یک جلد دفتر کل) هستند. این دفاتر پس از اتمام مراحل ثبت شرکت به درخواست شرکت اداره ثبت شرکتها پلمپ شده و سالانه به شرکت داده می شود عدم دریافت دفاتر پلمپ به صورت سالانه موجب تخصیص جریمه علی الراس می گردد و امکان اخذ دفتر پس از اتمام آن در سال جاری دیگر وجود نخواهد داشت.

        در صورت عدم فعالیت، از هرگونه خرید و فروش برای اعضا به نام شرکت خودداری شود، زیرا احتمال گزارش طرف معامله وجود دارد.

        اظهارنامه های ارزش افزوده بصورت صفر در مهلت مقرر تحویل داده شوند.

        در صورت قید آورده نقدی در اساسنام ، باید در حساب بانکی و در اظهارنامه عملکرد نیز این موضوع منعکس شود.

        باید توجه داشت که حتی خرید یک نرم افزار حسابداری هم فعالیت به حساب آمده و موجب می شود تا گزارش عدم فعالیت باطل شود.

        دقت شود که بر خلاف تصور عموم، عدم فعالیت شرکت در مورد ماه ها یا سال های گذشته بوده و به سال مالی بعد اطلاق نمی شود. بنابراین فقط می توان دوره قبلی عدم فعالیت را به دارایی گزارش نموده و مشمول شرایط شد.

        جهت اعلام عدم فعالیت باید تشکیل پرونده دارایی داده و بدون آن عدم فعالیت معنایی ندارد .

        لزوما، عدم فعالیت شرکت باید در مهلت قانونی ( ۴ ماه اول سال مالی بعد) اعلام شود؛ در غیر اینصورت شرکت مشمول جریمه مالیاتی خواهد شد.

         جهت عدم فعالیت شرکت تحویل دفاتر مالی پلمب و اظهارنامه الزامی است، پس همواره در تهیه دفاتر مالی در مهلت مقرر دقت نمایید.

        به تاریخ همه تاریخ های خرید توجه شود؛ زیرا خرید تجهیزات هر چند جزئی برای انجام فعالیت در سال بعد جزو فعالیتهای شرکت محسوب می شود.

        حتی در صورت عدم فعالیت اشخاص حقوقی موظف به دریافت دفاتر قانونی، تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی هستند.

        برای تحویل اظهارنامه عدم فعالیت باید قبلا تشکیل پرونده دارایی داده شده باشد.

        یک بار تحویل اظهارنامه عدم فعالیت برای کل دوره عدم فعالیت یک شرکت کافی نبوده و اظهارنامه عدم فعالیت هر شرکت باید هر سال به طور جداگانه به دارایی اعلام شود.

        یک توصیه غیر رسمی که معمولا از طرف افراد به شرکت ها می شود این است که اگر مدت زیادی از عدم فعالیت شرکت می گذرد بهتر است آن را منحل کنید و یک شرکت جدید ثبت کنید؛ و گر نه در پیچ و خم اداری اثبات عدم فعالیت ممکن است جریمه های قابل توجهی پرداخته شود. بهتر است که اگر برای شرکت تبلیغات یا کار مشابهی انجام شده از این توصیه غیر رسمی صرف نظر شود.




:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

 


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

 
****************************************************************
 
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

 


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 

    
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()